13 Nisan 2012 Cuma

Groundhog Day


1993 yapımı film aslında epey meşhur. Bana hiç çekici gelmediği için izleyemedim şimdiye kadar. Filmin yönetmeni Harold Ramis, baş rollerde Bill Murray ve Andie MacDowell var. Türkiye'de "Bugün Aslında Dündü" adıyla gösterilmişti. Hikayesini biliyor herkes. Bir hava durumu sunucusunun istemeyerek gittiği bir festivalde adeta sıkışıp kalması ve sürekli aynı günü yaşamasını anlatıyor. Komik detaylar var. Önceleri durumu anlamaya çalışan, daha sonra kurtulmaya çalışan, kurtulamayınca intihar eden, ama tekrar sabah 6'da güne başlayan, baktı olmuyor kişisel gelişime sarıp buzdan heykel yapmayı, piyano çalmayı, fransızcayı falan öğrenen weathermanimiz sonunda bu döngüden kurtuluyor. Filmin sonunda bu olayın neden olduğu belli olur diye bekledim ama gelmedi böyle bir şey. Ne kadar süre takılı kaldığı da belli değil. Öğrendiği şeylere bakılırsa uzun bir süre geçirmiş olması lazım. Film bu açıdan biraz eksik kaldı sanki. Yine de eğlenceli bir film. Özellikle Bill Murray'in oyunculuğu çok iyi. Köstebek midir, dağ sıçanı mıdır, o hayvan da pek tatlıymış. Bir tane edinip beslemeyi düşünüyorum. O derece yani. Hava tahmini yapmasa da olur. Filmle ilgili beklentiyi yükselten IMDB galiba, 8.1 puanı ve Top 250'de kendine yer bulmasıyla bence biraz overrated. Ben 7 verdim.

Hiç yorum yok: