11 Nisan 2012 Çarşamba

The Road


Cormac Mccarthy'nin Pulitzer ödüllü romanından uyarlanmış. Yönetmen John Hillcoat. Post-apokaliptik filmin (bu lafı da kullanmak kısmet oldu sonunda) baş rollerinde Viggo Mortensen, Charlize Theron ve Kodi Smit-Mcphee var. Viggo'nun saç-sakal ve kılık-kıyafet kombinasyonları Aragorn'u hatırlatmıyor değil. Film, anlatmaya çalıştığı şartları çok iyi yansıtmış, dolayısıyla kasvetli, renksiz bir film. Seyirciyi atmosfere bağlamayı başarıyor ama. Oldukça etkilendim baba ile oğulun hem birbirleriyle olan ilişkilerinden, hem de yolculuk yaptıkları şartlardan. O sığınağı bulduklarında onlardan daha fazla sevindim. Sonunda üzüyor yalnız. Robert Duvall ve Guy Pearce da ufaktan gözüküyorlar ama aşk olsun tanıyabilene. Filmin sonunda isimlerini görmesem hayatta uyanmazdım. Benzer bir film olan I am Legend'ı da sevmiştim. Bu daha başarılı. Uzun lafın kısası güzel film. İzlemek lazım. IMDB puanı 7.3, ben 8.5 verdim.

Hiç yorum yok: