23 Şubat 2012 Perşembe

J. Edgar


Clint Eastwood abimize yakıştıramadım böyle bir filmi. Baştan söyliyim olmamış. FBI'in kurulmasında büyük rol oynayan ve 1924'ten öldüğü 1972 yılına kadar, tam 48 yıl bu kurumun başkanlığını yapan John Edgar Hoover'ın öyküsünü anlatıyor film. Yani bir biyografi filmi. J. Edgar'ı Leonardo Di Caprio canlandırıyor. Filmin çıkış zamanlaması, Amerikan tarihinden bahsediyor olması, eşcinsellik öğeleri falan direk Oscar'a oynadığı izlenimini veriyor. Brokeback Mountain'ı hatırlayanlar olacaktır. Ben bu film için de korsan sektörünün ileri gelenlerinden çok af edersiniz "İbne Ajanlar" tadında özgün çalışmalar bekliyorum. Di Caprio da baya kasmış Oscar için. Hoover'ın yaşlı halini de makyajla kendisi oynamış. Makyaj sonrası benzediği hal tıpa tıp Philip Seymour Hoffman. Direk Hoffman'ı oynatsaymış Eastwood daha iyi olurmuş gibi geldi bana. Oscar adına eşcinsel bir karakteri de canlandıran Di Caprio, bu sene de alamazsa Oscarı bu işi bıraksın artık. Filmin IMDB puanı 7, 5.5 verdim ben.

Hiç yorum yok: