2 Şubat 2012 Perşembe

A Separation


A Separation, Türkçe adıyla "Ayrılık" bir İran filmi. Yönetmeni Asghar Farhadi. IMDB puanı 8.6, Top 250'de de 71. sırada yer alıyor. Üstelik A Separation En İyi Yabancı Film ve Orijinal Senaryo dallarında Oscara, yani Amerikan Film Ödüllerine aday oldu. İran'a her alanda ambargo uygulayan Amerika, nedendir bilinmez bu filme kayıtsız kalamadı. Kültüre ambargo konulmuyor. Gerçi yine Amerika'nın vardır bir hesabı. Neyse, tüm bu referanslara rağmen, çok büyük beklentiyle izlememek lazım filmi. Ben öyle yaptım ve biraz hayal kırıklığı oldu. Sıradan bir film değil, farklı, başarılı, özellikle hikayesi çok iyi kurgulanmış, zaten orijinal senaryo dalında Oscara aday olması boşuna değil. Ama yine de, ne biliyim, eksik bir şeyler var sanki. Sonu bağlanmadığı için değil, aksine muallakta kalan sonları daha çok seviyorum, bu filme de yakışmış. 8.6 abartılı bir puan bence. İran'ı bir türlü çözemeyen Amerika, değişik oyunlar deniyor herhalde. Ben 7.5 verdim. Hayırlı olsun.

Hiç yorum yok: