2 Mart 2012 Cuma

Fetih


1453. Söylentilere göre yönetmen Fatih Aksoy'un varını yoğunu yatırdığı, uğruna oturduğu evini sattığı büyük yapım. Şimdiden söyleyebilirim ki; yatırdığının kat kat fazlasını alacak bu filmden ve hasılat rekoru kıracak film. Sinemalarda saatler öncesinden biletleri tükeniyor, daha önce görmediğim kuyrukları görüyorum ve seans saati kaç olursa olsun ful çekiyor. Dün gnçtrkcll gününden faydalanıp sinemaya gittim. Bu ikinci denememdi aslında. Daha önce 15 dakika kuyruk bekleyip bilet kalmayınca eli boş dönmüştüm. Boş dönmek değil, başka filme gitmiştim ama fetih anlamında boş kalmıştım. Dün Euroleague maçlarını feda etmeyi göze aldım. Galatasaray'ın maçını değil tabi, Efes'in maçını. O maçın sonucu belliydi zaten. 21:45'e yetişecek şekilde ayarı çektim.

Film uzun, arayla beraber 3 saate yaklaşıyor. Ama değdi. Yıllardır niye yapılmıyor denen film bu. Yapılmış. Olmuş. Mükemmel değil ama, daha iyisi yapılana kadar en iyisi bu. Görsel efektler bazı yerlerde sırıtıyor ama çok değil. Savaş sahneleri çok başarılı değil mesela. Genel olarak baktığımızda, film bittiğinde güzel olmuş dedim. Ulubatlı ile kız olayları gereksizdi. Her filmde illa aşk olacak diye bi kural mı var Allasen. Herkesin izlemesi lazım bence. Türk sineması adına bir basamaktır bu film. Bir meydan okumadır. Bundan sonra daha iddialı yapımların gelmesini sağlayacaktır. Eline sağlık emeği geçenlerin. Sinema postumuzu klasik şekilde IMDB ile bitirelim. Gerçi konu Türk filmi olduğu zaman, puan pek gerçekçi olmuyor ama olsun. Yaklaşık 20.000 kişi oy kullanmış, puanı 8.4, ben 9 veriyorum.

Hiç yorum yok: