6 Ocak 2012 Cuma

Real Steel


Spor blogu olarak yola çıkıp, "BİR" postundan sonra -ki o siftah yazısıydı- sinemayla ilgili bir postla devam etmek biraz garip olabilir. Ama dün gece izlediğim film henüz tazeyken yazmak istiyorum.

Steven Spielberg üstadın sorumlu yapımcılığını üstlendiği ve Shawn Levy'nin yönettiği filmin başrolünde "Yolverin" abimiz Hugh Jackman var. Kendisine Lost hayranlarının yakından tanıdığı Evangeline Lilly eşlik ederken, bir de küçük oyuncumuz var ki kendisine bilahare değinicem filmin asıl yıldızı kuşkusuz odur. Dakota Goyo adlı küçük aktör filmde Max karakterini canlandırıyor. Film çoğu kalbur üstü filmin yaptığı gibi IMDB'ye hızlı bir giriş yaptı ve zamanla kendisini bulan puanı şu sıralar 7.5 civarı seyrediyor.

Spoiler korkusu olanlar bu paragrafa çok fazla girmesin zira fazla detay vermesem de filmin hikayesinden genel olarak bahsetmek istiyorum. Film eski bir boksör olan Hugh Jackman'ın artık insanların yerini robotların aldığı bu spordaki para kazanma çabaları ile başlıyor. Robot alıp satarak ve bunları dövüştürerek 3-5 ne kotarırım onun derdinde. Derken eski karısının öldüğünü ve hiç görmediği 11 yaşındaki oğlu Max'in velayetinin onda olduğunu öğreniyor. Olay bundan sonra başlıyor zaten, çocuğuna bakmak istemeyen babası onun teyzesinin zengin kocasıyla bir anlaşma yapıyor ve para karşılığı velayetini satıyor. Ama bir şartla: Tatile gidecek olan teyze ve eniştenin keyfi bozulmasın diye bir süre Max'e bir süreliğine bakmak zorunda kalıyor. Bu süre zarfında olaylar olaylar... (İsmail Abiye selam). Baba ile oğul arasındaki bağ da güçleniyor tabi. Ve mutlu son.


Spoiler geçti korkmaya gerek yok. Film sözlükte Rock'ye benzetilmiş ben de hak verdim. Ama izlemenizi tavsiye ediyorum hem görsel anlamda hem de biraz klişe de olsa hikaye anlamında çok iyi. Aslında vizyona girdiği zaman üstelik 3D olarak izlemeyi çok istemiştim ama kısmet olmamıştı. 3D bu filme bariz çok yakışırdı. Küçük oyuncu hakkında iki çift laf etmek istiyorum da afedersin Max sen nasıl bi fırlamasın öyle, o nasıl bir oyunculuktur bu yaşta, o nasıl bir şirinliktir. Sırf Max için bile izlenir bu film. Rocky bağlamasıyla bitirelim yazımızı. Atom bu filmde Rocky ise o zaman Zeus da Apollo değil midir arkadaş? Son olarak Adriaaaaııığınnnn!!!

Hiç yorum yok: